De Outback in - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Joy Klooster - WaarBenJij.nu De Outback in - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Joy Klooster - WaarBenJij.nu

De Outback in

Door: Joy

Blijf op de hoogte en volg Joy

31 Mei 2010 | Australië, Alice Springs

Hoi hoi,

Ik probeer nu mijn blog wat vaker up-te-daten, want het gaat allemaal heel snel ineens.

Mijn weekje Darwin was wel heerlijk rustig aan. Ik heb wat kleine wandelingetjes gemaakt (klein want het was er zooooo warm en benauwd). Verder marktjes bezocht en een avondje naar de bios geweest (Robin Hood, best een leuke film trouwens) met een ander Nederlands meisje. Verder veel dingen geregeld of in ieder geval geprobeerd te regelen. Ik ben nog steeds een poging aan het wagen op het vinden van een boerderij waar ik kan verblijven. Het wordt ondertussen een beetje vermoeiend! Maar gelukkig hebben ze hier ook een service waarbij ze voor je een boerderij zoeken, dus ik ga die maar eens mailen.

Na mijn iets van 9 dagen Darwin ben ik op een tour naar Kakadu National Park gegaan. Het is een enorm groot park. Ik geloof dat Nederland er minstens 5x in past en het zal nog wel meer zijn!
Behalve de mooie natuur met veel watervallen (het natte seizoen is iets verlaat, dus de watervallen zijn er nog) hebben we ook speer gegooid op de Aboriginal manier en een poging gedaan de Didgeridoo te bespelen.
We hebben nog een boottocht over de wetlands gemaakt, waar we superveel vogels hebben gezien, dat was wel indrukwekkend!
Ook wat minder leuke dingen gebeurd. Er was ingebroken in onze auto. Gelukkig was er van mij niets gestolen. Ik had al mijn waardevolle spullen bij me, maar vooral een van de gidsen was enorm veel kwijt. En daarnaast, was dan ineens een klein ongemak lijkt, maar dat zeker niet was, zijn we totaal lek gestoken door muggen tijdens de eerste avond. En dan bedoel ik echt iets van honderd beten. We dachten dat we gek werden!
Al met al was het een mooie tour!

De dag na Kakadu begon mijn tour van Darwin naar Alice Springs. Onze eerste dag hebben we doorgebracht in Litchfield NP. Dit lijkt veel op Kakadu. Ook hier vele watervallen en gelukkig ook veel plaatsen waar je veilig kan zwemmen. Dat was echt nodig met de warmte. We hebben helaas geen krokodillen gezien!
Verder zijn we langs de Devils Marbles geweest. Keien die zo zijn gevormd doordat water en wind de stenen hebben afgesleten (zie foto). Verder hebben we thermale bronnen bezocht en ook lekker in gezwommen. En we hebben nog allerlei kleine plaatsjes en pubs bezocht. Waaronder een van de telegraaf huisjes tussen Darwin en Adelaide.
We sliepen iedere nacht buiten in onze "swags" een soort matrasje met een hoes erover. Nou ja, iedere nacht...De eerste nacht sliepen de meeste van ons in het busje, vanwege de muggen. Gelukkig waren we met z'n zessen op de tour met een busje voor 21 personen!

Vandaag ben ik in Alice Springs aangekomen en morgen ga ik met hetzelfde bedrijf een tour van 6 dagen doen naar Adelaide met daarin Ulura (Ayers Rock). Morgen ga ik nog even langs de Flying Doctors. Dat is wel een beetje een "must-see" voor mij.

-xxx- Joy

  • 31 Mei 2010 - 08:02

    Larissa:

    Hee Joy!
    Ziet er vet gaaf uit! En herkenbaar, dus ik droom weer even weg *zucht*
    Geniet ervan en spray nog even flink wat anti-muggen-spul!
    xx Laris

  • 31 Mei 2010 - 08:53

    Froukje:

    Hej hej!

    Ziet er weer fantastisch uit, ik ben zo jaloers als ik kijk naar dat grijze saaie weer hier in Friesland :P
    Als je heel er last hebt van je muggebulten jeuk kun je er altijd nog een dun laagje tandpasta op smeren ;), oogt iets minder charming, maar je krabt jezelf iig niet kapot :P

    Liefs Frouk

  • 31 Mei 2010 - 09:18

    Evelien:

    Leuk die tripjes! Werkt de DEET niet tegen de muggen?
    Ja, je hebt gelijk: dat spul stinkt als een malle..

    Wanneer vertrek je eigenlijk naar Amerika?

    Mooie foto's hoor! Ik zie dat je je rode DKNY-shirt hebt meegenomen! Haha!!

    Liefs!!

  • 31 Mei 2010 - 09:43

    Kenzie:

    Hey Joy,

    Ziet er goed uit allemaal, eindelijk foto's !
    Vooral Lake McKenzie ziet er natuurlijk erg mooi uit maar dat is niet meer dan logisch.
    Ik ben toevallig afgelopen vrijdag ook naar Robin Hood geweest. Inderdaad wel een leuke film maar vond hem nou niet heel bijzonder.
    Het concert van Eric Clapton afgelopen zaterdag daarentegen was echt gaaf! Samen met papa, Eelco en oom Pieter geweest.

    Verder ga ik vrijdag met pap de nieuwe auto op kenteken zetten ! Zou leuk zijn als ik hem al verkocht heb als jij terug bent en anders dan zie je hem nog wel !

    Veel plezier verder !!

    xxx
    Kenzie

  • 31 Mei 2010 - 12:14

    Paula:

    Hoi Joy!

    Hoe is t met je?
    Op je site te zien heb je het erg naar je zin!

    Geniet er nog even van!

    Liefs Paula

  • 31 Mei 2010 - 14:36

    Mark:

    Is me wat, vogels en indrukwekkend. Een foto van een visarendkont. Lijkt me erg vermoeiend, warm, ver en muggen.
    Wel lekker veel plaats in de bus.Leuk dat je een aantal reisgenoten hebt/had.Wel ff wennen met die lage temperaturen. 's Nachts lekker slapen.

    Groetjes en -XXX- Papa

  • 31 Mei 2010 - 15:18

    Ria:

    Heavy klimaat, dat Kakadu. De foto's van de outback zijn prachtig. Ook wel zoals je je het voorstelt.
    Niet blijven "hangen" bij die Flying doctors, hoor. Een goede reis naar Adelaide.

    xxx mama

  • 01 Juni 2010 - 17:58

    Louise:

    Lieve Joy, ook al kan je nog zo goed als een Aboriginal speerwerpen, daarmee doodt je blijkbaar niet veel muggen. Nog steeds zijn je verhalen hartstikke leuk om te lezen. Wij zijn 2 weekjes in Turkije geweest met Len en Kel. Het was heerlijk: lekker eten, leuke mensen, mooie boottochten en reisjes met de dolmus (plaatseijke bus) naar prachtige visserdorpjes.
    A.s. weekend komen Mark en Ria (en Kenzie??) Gezellig.
    Veel plezier nog.
    Liefs,
    Eut, Kelly en Louise

  • 10 Juni 2010 - 17:06

    Oma Catrien:

    lieve joy,

    ik geniet van je reisverslagen.
    Hier is alles nog niet veel strandweer.
    Maar jij geniet met volle teugen.
    Wat gaat het toch vlug hé!
    Ik zal wel blij zijn als ik je weer in levende lijve zie.
    Nog veel plezier ook met de muggen (haha)
    groetjes en kusjes van oma

  • 10 Juni 2010 - 17:20

    Nomie:

    lieve joy,

    als oma hier is vraagt ze altijd of jij nog iets hebt gestuurd dus ze is erg benieuwd net zo als ik.
    Als ik al je mailtjes lees dan denk ik zo van als ik dat hed gedaan was ik al lang doodsbang en zo ik al lang naar papa en mama willen maar jij blijkbaar niet.
    als je is bijhoudt wat je allemaal hebt gedaan dat geloof je gewoon niet!
    maar dat is niet zo fijn van die muggen.
    ik hoop dat je weer snel terug bent want ik begin je toch wel te missen!
    nog veel plezier en tot als je weer thuis bent
    x nomie
    p.s. ga jij het WK ook volgen??

  • 11 Juni 2010 - 16:39

    Timo:

    Cool! Ik geniet ook weer ff mee ;) Veel plezier!! Grtzz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Alice Springs

Joy

Actief sinds 09 Jan. 2010
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 17111

Voorgaande reizen:

11 Januari 2010 - 11 Augustus 2010

Australia and New Zealand

Landen bezocht: