Even rust na de drukte - Reisverslag uit Darwin, Australië van Joy Klooster - WaarBenJij.nu Even rust na de drukte - Reisverslag uit Darwin, Australië van Joy Klooster - WaarBenJij.nu

Even rust na de drukte

Door: Joy

Blijf op de hoogte en volg Joy

17 Mei 2010 | Australië, Darwin

Hoi allemaal,

Ik moest even kijken wat ik in mijn laatste blog had geschreven. Ondertussen heb ik zoveel gedaan, dat ik me bijna niet meer kon herinner in welke volgorde ik de dingen heb gedaan. Maar ik ben geeindigd met schrijven in Rockhampton en vanaf daar zal ik dan ook weer verder gaan (logica).

Ik Rockhampton heb ik niet echt iets gedaan of gezien. Dus daar valt niet veel over te vertellen.

Mijn volgende stop was iets Zuidwaarts in Agnes Water. Dit en 'the town of 1770' (dat is echt de naam van het plaatsje) zijn plaatsen waar James Cook in 1770 (verrassend) aan land kwam. Eigenlijk zijn het hele oude plaatsjes, die pas in de laatste 10 jaar zijn ontwikkeld, maar nog steeds erg klein zijn. Ik heb er een kleine tour door de dorpjes gedaan, lekker op het strand gelegen, gezwommen en, alsof ik weer op camping was, rond-de-tafel met tafeltennis gedaan. Dat was echt lachen. Ik kan er niets meer van!

Na Agnes Water kwam Airlie Beach. Niemand gaat daar heen om Airlie Beach te zien, maar het is de plek om je zeiltocht naar de Whitsunday eilanden te starten. Dat is ook waar het hele dorpje om draait. Ook ik ben vanuit daar vertrokken voor een 3 dagen/3 nachten tour op de zeilboot de Anaconda III. Het was echt superleuk. In tegenstelling tot de groep op Fraser Island, hadden we nu een rustige leuke groep. Er waren veel mensen die een duikcursus deden. Hun enthousiasme werkte aanstekelijk. Ik ben uiteindelijk ook 3 duiken gedaan. Een duik echt in de 'Outer Barrier Reef' en twee rond de eilanden. Op een duik hebben we vissen gevoerd. Een enorme vis (dik 1 meter), genaamd Elvis, komt altijd opdagen en ook dit keer. Je kon 'm aanraken, echt heel gaaf!
Verder hebben we Nemo's gezien, schildpadden en de staart van een haai (de rest lag onder een stuk koraal, maar we gokken dat hij wel 1,5 meter groot was.) Het was dat hij helemaal stil lag, niemand was bang. Ik had ook een onderwatercamera gekocht. Een aantal foto's zijn heel mooi gelukt, maar de meeste zijn vaag. Het is lastiger dan het lijkt, het maken van foto's onder water.

Nog twee dagen Townville bezocht. Ik kwam aan op een zaterdagmiddag en het leek wel een spookstadje. Alle winkels waren gesloten. Gelukkig bleek de volgende dag dat er wel degelijk mensen wonen en er was een leuk marktje. Ik heb nog een mooie wandeling gemaakt naar een uitkijkpunt. Hier heb ik mijn eerste wilde slang in Australie gezien. Hij was maar klein, maar ik durfde er niet langs gelopen, gelukkig was het pad daar een cirkel, dus ik ben via de andere kant verder gegaan. Tja, een beetje een chicken, maar wel een levende.

Cairns was mijn volgende bestemming. Van Cairns zelf heb ik niet veel gezien, behalve de winkelstraat, maar dat was ook het interessantste aan Cairns. Rond Cairns is het wel supermooi. Ten noorden ligt het regenwoud. Ik heb een twee daagse tour gegaan, waarbij we uitleg kregen over de planten en dieren en we veel hebben gereden en gewandeld. Ook heb ik hier mijn tweede slang gezien! Weer zo klein! En dit keer gelukkig wat verder van het pad.
De dag nadat ik terug kwam van de tour naar het regenwoud, ben ik de volgende tour gestart naar de 'Atheron Tablelands'. Ik had echt in mijn hoofd dat het een soort rijstvelden idee zou zijn, maar het heet zo omdat de bergen het laagland omringen en schijnbaar vinden ze dat in Australie op een tafel lijken.
Ook hier hebben we regenwoud bekeken en hele gave bomen gezien, de 'strangler fig tree' (wurgende vijgenboom), we hebben gezwommen, gemountainbiked en gekanoot (ik zal vast veel spelfouten gemaakt hebben in dit stuk). Ook hele gave dieren gezien: de musky rat kangaroe (de kleinste en oudste kangaroe), een carpet python, het vogelbekdier en een heleboel enge spinnen.

Vanuit Cairns ben ik gister naar Darwin gevlogen. Mijn plan was hier een klein weekje op een boerderij te werken, maar dat gaat niet door. Omdat ik de rest van mijn tours daar omheen heb gepland, ga ik pas de 25ste hier weg. Maar dat betekent dat ik hier even lekker rustig aan kan doen en ik moet zeggen dat dat na 4 maanden reizen ook wel lekker is.

Pfff, dat was een lang stuk. Ik hoop dat het nog een beetje interessant was om te lezen.

Tot volgende keer!

-xxx- Joy

  • 17 Mei 2010 - 05:06

    Mark:

    Stoer hoor. Top met echte slangen en crocs. Fijn weer wat te lezen en te zien van je. Ik hoop niet dat je vastroest in Darwin. Hier een drukke tijd, schoolexamens beginnen en veel klassen gaan nu op kamp/schoolreis. Het weer is nog steeds niet wat het moet zijn. Te koud, maar we gaan weer langzaam de goede kant op.
    Ijsheiligen is net geweest en het wordt nu 20 graden. 's Nachts nog steeds onder de 10, dus koud. We zijn op school naar de laatste weken aan het toewerken. Voor veel kinderen wel erg spannend.

    Ik hoop dat je veel mooie dingen gaat zien, ik voel me een beetje verantwoordelijk voor he tnaar de Kakadu gaan. Misschien niet helemaal terecht maar ja, dat maakt niet echt uit.
    Veel plezier en doe het rustig aan.

    -XXX- Papa

  • 17 Mei 2010 - 05:22

    Ria:

    Hoi Joy,

    Leuk om alle foto's te zien. Een mooie onderstreping van alles wat je verteld hebt.Wij hoeven niet meer naar animal planet te kijken,we volgen gewoon je blog.Die aboriginal make-up staat je goed.De basis make-up daaronder moet bij ons nog uit een potje komen voorlopig. Geniet van de rust in Darwin. xxx mama

  • 17 Mei 2010 - 06:53

    Timo:

    Cool! Prachtige foto's weer zeg! En t verhaal was absoluut niet te lang hoor, die van jou zijn juist altijd lekker bondig en overzichtelijk! ;) Mooi dat Whitsundays zo leuk was! Relaxze in Darwin (ook heel belangrijk inderdaad)! Daarna door richting Uluru? Of later pas? Heel veel plezier weer verder! :)Groetjes!

  • 17 Mei 2010 - 10:21

    Froukje:

    Hej hej!
    En weer een berichtje! Ik wist natuurlijk al dat je nu in Darwin zit, maar je McLeod's ervaring gaat dus helaas niet door? Nouja even echt relaxen is ook wel eens lekker! Foto's zien er weer gaaf uit!
    Je krijgt trouwens nog de groetjes terug van iedereen hier en ik wacht al weer vol spanning op je volgende bericht ;)
    Stom was, ik was afgelopen weekend op de Uithof en het is raar om daar te zijn terwijl jij helemaal daar in Australie zit haha :P

    Liefs Frouk

  • 17 Mei 2010 - 19:10

    Evelien:

    Vogelbekdier!! Wat leuk!!!
    Je hebt daar toch wel foto's van he?
    Voor de rest zijn je verhalen en foto's fantastisch! Volgens mij vermaak jij je prima!!
    Rust maar lekker even een weekje uit, zodat je weer fris je volgende avonturen tegemoet kan komen!

    Liefs!!

  • 17 Mei 2010 - 19:58

    Marja:

    Hoi Joy,

    Wat een leuke verhalen weer, met mooie foto's. De onderwaterfoto's zullen we vast nog wel een keer zien. Ken jij de meest gevaarlijke slangen van Australie? Wij hebben pas naar Animal Planet gekeken en toen vond ik het toch wel eng. Die slangen sluipen ook zo de huizen binnen.
    De natuur ziet er heel mooi uit op de foto's. Jij trouwens ook, hoor! Wel gezellig om met meerdere gelijkgestemde mensen zo'n zeiltocht te maken. Beter dan die Duitsers van de vorige trip. Geniet jij maar lekker van de rust en het mooie weer. In Nederland is het de afgelopen tijd erg koud geweest. Onze tuin is nu klaar (met gras), dus laat de zomer maar komen. Dan kunnen we lekker bbq-en als je thuis komt. Nog veel plezier en veel liefs van ons allemaal.
    Groetjes, Marja

  • 18 Mei 2010 - 19:05

    Andrea:

    Een beetje laat je mail gevonden, maar beter laat dan nooit! Is wel andere koek, he, het noorden, ziet er allemaal heel anders uit. Scheelt ook een paar kilometers natuurlijk. Wij hopen op een mooie pinkster, het wordt een betje warmer, is ons beloofd. Nou ja, ik breng toch veel tijd achter de pc door, dus mag nog wel even een beetje fris zijn, sorry, rest van de wereld, ik hou het graag nog even tegoed. Morgen komt hier een grondwerker de hele tuin uitgraven, zal wel een flnke bende zijn, maar het moet eerst erg worden voordat het verbetert. Over ongeveer 85 dagen is het wel klaar, kun je komen keuren.
    Heel veel liefs van ons, dikke kus,
    Jan en Andrea.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

Joy

Actief sinds 09 Jan. 2010
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 17109

Voorgaande reizen:

11 Januari 2010 - 11 Augustus 2010

Australia and New Zealand

Landen bezocht: