Het laatste stukje van de reis - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Joy Klooster - WaarBenJij.nu Het laatste stukje van de reis - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Joy Klooster - WaarBenJij.nu

Het laatste stukje van de reis

Door: Joy

Blijf op de hoogte en volg Joy

30 Juli 2010 | Verenigde Staten, San Francisco

Hoi allemaal,

Het is alweer even geleden, maar ik had een tijdje ook niet zoveel te vertellen. Vanuit de Blue Mountains ben ik naar Sydney gegaan om daar mijn laatste 2 daagjes in Australie door te brengen. Ik heb nog een beetje de tourist gespeeld, maar niet veel meer. Alleen nog even over de Harbour Bridge gelopen. Daarna vloog in naar Auckland, waar ik souvenirs heb gekocht en lekker heb uitgerust. Ik had een 8-bed slaapzaal voor mezelf met en suite en televisie!

Op 15 juli ben ik aan het laatste deel van mijn reis begonnen, California! Ik had nog geen idee wat ik hier ging doen, behalve Roselin bezoeken. De eerste 1,5 week heb ik dan ook in L.A. door gebracht. Het helpt enorm als je hier mensen kent, want die kunnen je tenminste helpen met vervoer en dat soort zaken. Het is een cliche, maar LA is enorm! Gelukkig zijn de huisgenoten van Roos ook superaardig en behulpzaam en kan ik af en toe een lift krijgen.
De eerste dagen heb ik zo'n beetje alle plekken bezocht met bekende namen: Malibu, Santa Monica, Venice, Hollywood en natuurlijk kon UCLA ook niet ontbreken (Roos studeert daar nu). Ik ben naar de Hollywood Bowl geweest. Dit is een enorm openlucht theater in Hollywood (verrassend). Er zijn in de zomer iedere avond concerten en wij zijn naar de LA symphony ochestra & Bugs Bunny geweest. Dit is de tekenfilms en het orkest speelt de muziek erbij. Was erg leuk en grappig!
Twee keer ben ik naar Universal Studios geweest. De shows en attracties zijn hetzelfde als in Orlando, maar Orlando heeft natuurlijk de studios zelf niet! Zo ben ik langs de CSI studio geweest. Hier je kon niets zien, is allemaal binnen in een soundstage gefilmd. Maar wat wel buiten is: Wisteria Lane (Desperate Housewives), Amity Ville (Jaws), Norman Bates Motel (Psycho), scene War of the Worlds enz. Dat was gaaf om te zien. Er is ook een deel wat alleen schotten met straten ertussen zijn en die straten worden steeds hergebruikt. Dus vanaf nu ga ik opletten in de fims (en het waarschijnlijk nog niet ontdekken).
Na 1,5 week heb ik ook mijn eerste ster gezien, Robert Piccardo (Star Trek Voyager en Stargate Atlantis)! Dit was op een feestje in een bekende club in LA, Ciceda. Er was een speciaal 'anniversary' feestje in jaren '30 thema. Het was in het centrum van LA met een penthouse en dakterras!

Nu ben ik in San Francisco, bijna klaar om naar San Diego te vliegen. Ik ben hier 4 dagen geweest en heb hier alle uber-touristische dingen gedaan: de Golden Gate Bridge over gefietst, Pier 39 met een zeeleeuwen bekeken, de Cable Cars gereden (en aan de zijkant ervan gestaan), de stijlste/scheefste straat afgelopen en natuurlijk alle Victoriaanse huizen bekeken. San Francisco is echt een mooie stad en na alle steden die ik de laatste tijd had gezien, wist ik niet meer dat zoiets bestond.
De meeste steden van Australie en Nieuw-Zeeland hebben mooie delen, maar zijn in zijn geheel niet mooi. San Francisco is dat wel.

Op de planning staan nog: San Diego, Disneyland en surfen in Malibu! Voor de rest zie ik het wel. Nog twee weekje en dan weer richting Nederland! Daar begin ik ondertussen ook wel zin in te krijgen.

-xxx- Joy

En sorry, ik kan nu geen foto's plaatsen. Ik zal het later nog eens proberen.

  • 30 Juli 2010 - 20:51

    Ria:

    Gave dingen heb je weer gedaan. Na je bezoekjes aan die studio's wordt tv kijken niet meer hetzelfde. Fijn ook dat je zoveel tips en inside information krijgt. Zo woon je dingen bij die je anders niet zou meemaken. Veel plezier nog in San Diego. Tot over 12 dagen. Nu is het aftellen toch wel begonnen.

    xxx mama

  • 31 Juli 2010 - 10:30

    Andrea:

    beetje improviseren, typen op de telefoon, maar wil je toch graag dikke kus voor terugreis geven, tot gsuw, meisje!

    Jan en Andrea

  • 01 Augustus 2010 - 10:20

    Louise:

    Hoi Joy,
    Gisteravond hadden we het toevallig over Amerika. Eut zou graag nog eens naar New York gaan en Kelly wil dan graag mee. Len heeft interesse in L.A. dus jij kan hem vast nog enthousiaster maken. Het zal vast fijn geweest zijn de ontmoeting met je vriendin. Toch weer een beetje vertrouwd. Nog veel plezier tijdens de laatste dagen.
    Veel liefs,
    Louise

  • 06 Augustus 2010 - 13:35

    Evelien:

    He! Is dat niet die straat van Full House wat je daar op de foto hebt!! Superleuk!!

    Geniet nog van de laatste dagen!!

    Liefs!

  • 07 Augustus 2010 - 13:47

    Juul:

    Hoi Joy,
    Jij bent nu alweer op de weg terug he ?
    Had je langer weg gewild of ben je blij om weer naar huis te gaan ?
    In ieder geval : wij zijn blij jou hier in NL weer terug te hebben hoor ! met als bagage een hele hoop levenservaring voor je zelf en leuke verhalen voor ons.
    Groetjes,
    Peter en Juul.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Francisco

Joy

Actief sinds 09 Jan. 2010
Verslag gelezen: 1384
Totaal aantal bezoekers 17108

Voorgaande reizen:

11 Januari 2010 - 11 Augustus 2010

Australia and New Zealand

Landen bezocht: