Wow...wat druk - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Joy Klooster - WaarBenJij.nu Wow...wat druk - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Joy Klooster - WaarBenJij.nu

Wow...wat druk

Door: Joy

Blijf op de hoogte en volg Joy

18 Januari 2010 | Hong Kong, Hong Kong

Hoi allemaal!

Heb en nu bijna een week Hong Kong opzitten en vanavond vlieg ik verder naar Auckland, Nieuw Zeeland.

Mijn reis is goed begonnen. Ik zat naast 2 gezellige Nederlanders in het vliegtuig en op het vliegveld kwam ik een meisje, Marlous, tegen die in een hostel zat dicht bij de mijne. Zo heb ik met Marlous de eerste twee dagen de stad kunnen verkennen.

De eerste indruk van Hong Kong was: Wat veel mensen zijn hier! Maar gelukkig wordt het minder overweldigend.

Mijn hostel is prima. Een kamertje van 1,5 x 2 meter. Naast de waterleiding, dus ik dacht de eerste nacht dat het de hele nacht had geregend. Gelukkig bleek dit niet het geval te zijn. Het is hier de hele week heerlijk droog gebleven.

De eerste dagen hebben we vooral de stad verkend. Er zijn hier ontzettend veel winkels, van de duurste merken tot simpele marktjes. Verder zijn we waar the Peak een mooi uitzichtpunt geweest en verschillende parken bezocht. Echt als je in die parken bent, vergeet je even dat je in zo'n drukke stad bent. Hong Kong is gelukkig ook meer dan alleen een grote stad. Rondom de stad ligt prachtige natuur en vele eilandjes.

Een van de leukste dingen hier, was het maken van een wandeling met een gids. We hebben de zogenaamde dragon's back beklommen. En verder leuke weetjes over Hong Kong opgedaan. Daarnaast was het heel mooi dat de gids uit Nieuw Zeeland kwam en dus gelijk een paar tips kon geven!

Gister naar een van de eilanden geweest, Lantau Island. Daar de Big Buddha bezocht (ja Kimberly, ik ben er eindelijk heen gegaan). En verder een visserdorpje bezocht...en nu komt het mooiste van alles....ik heb WITTE DOLFIJNEN gezien. Echt super, want ze zijn best zeldzaam! Helaas geen foto's wel een filmpje.

Dat was Hong Kong weer voor mij. Op naar Nieuw Zeeland!

-xxx- Joy

  • 18 Januari 2010 - 13:12

    Evelien:

    Leuk hoor, die foto's!!
    En cool dat je nu al (witte) dolfijnen hebt gezien!
    Heel veel plezier in Nieuw Zeeland! :)

    Liefs!

  • 18 Januari 2010 - 15:07

    Mark:

    moooi zo, ziet er prima uit. Je kan het filmpje toch ook op de site zetten?

    Goede reis en xxx

  • 18 Januari 2010 - 16:09

    Ria:

    Wat leuk die verschillen tussen stad en "land". Je foto's geven een mooie indruk. Die witte dolfijnen zijn natuurlijk helemaal het einde. Goede reis straks!

    xxx Ria

  • 18 Januari 2010 - 22:29

    Marja:

    Hoi Joy,

    Super, die witte dolfijnen. Ik denk, dat Desley jaloers op je zal zijn. Leuke foto's heb je gemaakt. Dit geeft goed aan, hoe verschillend het leven kan zijn in zo'n drukke stad. Dan is het toch maar lekker rustig in ons kikkerlandje, he. Jij gaat nu ook meer de rust opzoeken in Nieuw Zeeland. Heel veel plezier daar en een goede reis. Liefs Marja en de rest van de familie. P.S. Ik zal het berichtje aan oma laten lezen. Dan kan ze mee genieten van je reis.

  • 19 Januari 2010 - 14:23

    Jetske:

    Hey joy,
    Wat leuk dat je in Hong Kong bent. Ik wist helemaal niet dat je daar heen zou gaan. maar misschien heb ik even niet opgelet. Is het eten daar lekker? Mij lijkt namelijk gedroogde vis dingen niet heel lekker. Nou, heb ik al moeite met vissticks dus dat is ook niet zo gek. Ik vind het mooie foto's.
    veel plezier in nieuw zeeland. Mocht je rugbyers tegenkomen die de haka (soort rituele dans) doen, wil je dan een foto maken?
    Hier is het koud en utrecht-achtig maar dat is waarschijnlijk wel het laatste waar je mee bezig bent. Liefs jet

  • 22 Januari 2010 - 03:08

    Cas:

    Hé Joy! Toffe foto's joh! Ziet er allemaal wat warmer uit dan dat het hier in Madison is:P. Heb deze week mijn eerste colleges gehad. Echt superleuk! Veel plezier in Auckland!

  • 23 Januari 2010 - 11:18

    Louise:

    Hoi lieve meid,
    Mooi die skyline. Echt iets voor Eut om te bekijken, nadat hij mij op een van de eilandjes heeft achtergelaten. Leuk dat je meteen een reisgenote hebt ontmoet waarmee het klikte. Je zult nog veel van dergelijke contacten leggen denken wij. Eerst het filmpje zien en dan geloven we het verhaal over de dolfijnen (hahaha). Veel plezier in het volgende vakantieland.
    Liefs,
    Eut, Kelly en Louise

  • 24 Januari 2010 - 13:32

    Oma Catrien:

    lieve joy,
    ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt, ik heb je reisverslag gezien en erg mooie foto 's. Veel plezier in Nieuw- zeeland.
    kusjes van oma

  • 26 Januari 2010 - 19:09

    Roselin:

    Hey Joy!
    Tof dat Hong Kong zo leuk was! En wow, je reis is inderdaad supergoed begonnen als je in de eerste week al witte dolfijnen scoort! Dat belooft wat! Ik ben blij dat je nu met mij het zonnige gedeelte van de wereld deelt (oke, niet het halfrond, maar wel het weer), geniet ervan!
    Liefs, Roos

  • 28 Januari 2010 - 18:50

    Andrea:

    Hoi meissie,
    Een beetje trage reactie, maar ik had niet in de gaten dat ik eerst moest kiken en aanmelden, zat braaf te wachten op bericht, haha, die digitale tantes toch! Toffe trip so far, geniet van de rest! Dikke kus van ons allebei, xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

Joy

Actief sinds 09 Jan. 2010
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 17261

Voorgaande reizen:

11 Januari 2010 - 11 Augustus 2010

Australia and New Zealand

Landen bezocht: