West Coast en Sandflies - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Joy Klooster - WaarBenJij.nu West Coast en Sandflies - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Joy Klooster - WaarBenJij.nu

West Coast en Sandflies

Door: Joy

Blijf op de hoogte en volg Joy

12 Februari 2010 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Hoi allemaal,

Ondertussen ben ik al een tijdje op het Zuidereiland. De overtocht was mooi, maar koud en helaas geen dolfijnen of walvissen gezien. Maar je kan niet alles hebben.

Toen een dagje in het kleine plaatsje Picton geweest. Eigenlijk alleen maar omdat ik had gehoord dat daar zo'n goed hostel was, Tombstone Backpackers. En ondanks de naam was het echt een heel lief hostel met gratis ontbijt met scones enzo. Echt geweldig. Daar ook mensen uit San Diego, USA ontmoet en een uitnodiging gekregen om daar langs te komen als in naar California ga. Picton zelf is een schattig plaatsje waar niet zoveel te doen is behalve een wandeling door de baai maken. In Picton werd ik weer door de Straybus opgepikt om door te gaan naar het Abel Tasman NP.

Abel Tasman is erg mooi. Ik ben er een dag gaan zeilen met de groep op een grote katamaran. Je hebt er prachtige baaitjes met lege stranden. En we hebben zeehonden gezien met kleintjes! We kampeerden net buiten het park. Erg leuk, behalve voor de beruchte Sandflies. Ze zitten hier rond de hele westkust en steken je helemaal lek. Ik krijg er zelf een soort blaren van. Ach, we nemen het voor lief, want het is hier wel supermooi.

Na Abel Tasman gaan we naar Barrytown. Nou ja, town is een groot woord. Er is 's avonds een verkleedfeest. Eerlijk gezegd niet echt aan mee gedaan. We gejureerd bij de modeshow, dat was wel grappig.

Franz Josef was de volgende stop. Hier is een mooie gletjser, waar ze al je geld aftroggelen om erop te mogen, dus besloot ik een wandeling te maken met uitzichten op de gletsjer. Een klein beetje uitzicht gehad, maar dat duurde niet lang, want het ging regenen en toen lag de gletsjer in de mist. Maar het was toch en mooie maar pittige (8 uur durende) wandeling.

Toen een dagje Makarora. Hier eigenlijk alleen wandelingetjes gemaakt. We zijn nog gestopt gestopt bij een gletsjermeer, wat bekend staat als spiegelmeer. Je zou de weerspiegeling van Mt. Cook kunnen zien. Alleen helaas weer mist en regen en geen spiegel of Mt. Cook.

Ben nu in Wanaka beland. Een rustig mooi stad met een meer tussen de bergen. We zijn hier om een beetje te relaxen en Puzzling World (optische illusies en een doolhof) en Cinema Paradiso (bios waarbij je in gewone banken zit en nepauto's en je gaan in de pauze dineren) te bezoeken.

Daarna naar de adrenalinestad Queenstown.

Er zijn hier ontzettend veel backpackers in NZ. Vooral Nederlanders, Duitsers, Engelsen en Canadezen. Niet heel veel uit Azie. Verder hebben we nog een klapband gehad. Dat was 3 uur in the middle of nowhere die we nooit meer terug krijgen. Maar omdat Stray altijd zijn gratis activiteit promoot noemen we het: free roadside sunbathing!

Verder Desley: Gefeliciteerd! Netjes hoor een 7,2!

Groetjes en tot de volgende blog.

-xxx- Joy

• 11 Februari 2010 - 22:53

Ria:

Logisch dat mensen het Abel Tasman NP zo roemen. Wat een mooie kustlijn.
    Niet eens gegaan voor New Zealands next topmodel tijdens dat verkleedfeest? Een gemiste kans.
    Werkt Deet niet tegen die Sandflies?
    Straks inderdaad geen dunne kuiten meer na al die wandelingen. Ze zullen nog opkijken bij volleybal volgend jaar.

Veel plezier verder.

xxx

• 12 Februari 2010 - 07:21

Tante Ellen:

nou Joy, dat was leuk, weer een heel verhaal van je te lezen. toch ben je daar ook nog een beetje afhankelijk van goed weer, om dingen te zien, zoals bij de gletsjer.je bent wel echt een hele reiziger zo hoor, geweldig. nu ook nog meedoen hè, met verkleedpartijtjes, hahaha, als kaasmeisje uit Holland. geniet jij maar van alle mooie dingen daar. hier nog steeds sneeuw. brrrr.voor jou nog 179 dagen, dus gebruik ze goed, ze zijn om voor je er erg in hebt.....lieve groetjes weer van ons

• 12 Februari 2010 - 11:35

Evelien:

Hahaha! Een lekker band! Dat overkomt jou kennelijk ook vaak tijdens vakanties. In Zambia ook al! :)

Weet je al waar je de Oscars kan bekijken??

Liefs!!

• 12 Februari 2010 - 16:05

Larissa:

Hee Joy!
    Ziet er goed uit!
    Mooie foto's, maken mn dag weer goed :)
    Veel plezier!
    x

• 12 Februari 2010 - 18:41

Andrea:

En wij maar afzien met het zoveelste pak sneeuw! Niet erg hoor, lekker winterweer. Deze nacht beginnen de Spelen, dus wij hier natuurlijk in de ban van het schaatsen. Voor jou een beetje onwerkelijk nu, denk ik. Ga je nog wat volgen daar? Van ons natuurlijk ook veel liefs en tot de volgende blog, xxx

• 14 Februari 2010 - 14:00

Paul En Annemarie:

Vandaag, zondag,vanuit wederom een wit besneeuwd nederland zitten we jouw fotos te bekijken en de dagelijkse "beslommeringen" mee te beleven. Heerlijk zo'n avontuur. Blijven schrijven dan kunnen wij met jouw genieten ook een beetje meegenieten. Dagdromen dat als...In de foto van de rots zien wij een zeeuws klederdrachtmeisje met een kap,mantel en wapperende rok, pakje voor zich, op een scooter! Geniet ze!!

• 15 Februari 2010 - 06:58

Mark:

Hi Joy,
    Is een lekker stuk fietsen, 150 km. Van Dunedin naar Queenstown waar je nu bent Je gaat van en komt terug in Queenstown (?)Is het weer al een stukje beter? Volgens de weerberichten valt het wat tegen. Dinsdag en woensdag wel warmer maar ook regen en onweer!
    Het budget is een leidraad, ik zou het aardig strak houden, je weet nooit wat je straks allemaal tegenkomt. Straks moet je superlang werken in Australië.
    De rots trouwens lijkt, met wat moeite op een (dino)kop en lijf, liggend op het strand. We kunnen hem niet dichterbij halen. Heb mijn gitaar eindelijk terug. Kan niet zien wat er mee gedaan is, maar ik merk dat alles op de juiste plek zit en het doet dus het zal wel goed zijn. Groetjes vanuit een koud Nederland

Papa -xxx-

• 15 Februari 2010 - 22:25

Marja:

Hoi Joy,
    wat een mooie natuurfoto's heb je weer gemaakt. Leuk zeker, al die backpackers samen bij een bus met een klapband? Wij kunnen er over meepraten, maar dan midden in de nacht, twee keer achter elkaar. Gelukkig heeft niemand van jullie echt haast. Op die foto heb je wel mooi weer, erg wisselvallig?
    Wij hebben het nog steeds koud, vanaf die tijd dat je weg bent gegaan, is er nog niets veranderd. We snakken allemaal naar een zonnetje. Bij ons is iedereen ziek, zwak en misselijk. Nomie was vorige week weer ziek thuis. Maar gelukkig heb ik oma achter de hand.Ze vroeg al of er een nieuw berichtje van je was. Ik zal het snel aan haar laten lezen. Kan ze weer een berichtje naar je sturen. Dit moet Desley of Nomie dan wel typen hoor!
    Veel plezier nog in NZ en geniet van de warmte ( helaas met muggen ).
    Liefs, Marja

• 18 Februari 2010 - 19:20

Oma:

lieve joy,
    hatrelijk bedankt voor je moooie verhalen en foto 's.
    we genieten er ook van net als jij.
    wat een mooie reis, hé?
    ik ben blij dat je best wel veel reisgenoten hebt.
    wanneer ga je naar australië?
    ik wens je de rest van je reis veel plezier en hopen op de volgende berichten!
    groetjes en kusjes van oma

• 18 Februari 2010 - 19:29

Nomie:

lieve joy,
    ik ben blij om te horen dat je nog leeft(grapje)!
    maar ik ben blij om te horen dat je het leuk hebt! ik wil ook zeehonden met kleintjes zien(niet eerlijk)!
    maar ik hoop dat je nog veel meer reisgenoten krijgt en dat je nog veel van je laat horen. ik ben net een week ziek geweest en de dokter moest komen, want ik hed 40,5 graad koorts en nekpijn en ik viel elke keer maar weg, mama dacht dat ik een hersenvliesonsteking had! maar gelukkig niks ernstigs alleen een zware buikvirus maar ja nu ben ik weer beter(nog wel afentoe buikpijn en hoofpijn en nog verkouden maar ja niks aan te doen)! weet je wat mama, papa, desley en ik gaan doen in de voorjaarsvakantie? we gaan naar LONDEN! 4 dagen (het laatse weekend)! nu ben je zeker ook wel een beetje jaloers op ons? dat ben ik namelijk wel een beetje op jou maar. ik moet zo naar bed. dus ik wens je nog veel plezier en schrijf wat terug als je nog iets leuks hebt meegemaakt!
    heel veel kusjes van nomie

• 21 Februari 2010 - 20:37

Timo:

Joy!
    Klinkt weer top! (Had t berichtje allang gelezen, maar beetje late reactie) Mooie foto's van Abel Tasman!! :D Nog een kiwi gespot in Queenstown? En staat/stond Milford ook nog op t program? Ben benieuwd naar t volgende verhaal! Veel plezier!
    Groetjes!