De schapen gevonden - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Joy Klooster - WaarBenJij.nu De schapen gevonden - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Joy Klooster - WaarBenJij.nu

De schapen gevonden

Door: Joy

Blijf op de hoogte en volg Joy

22 Februari 2010 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Hoi allemaal,

Weer een berichtje uit Nieuw-Zeeland. Ik heb de laatste tijd in het Zuiden rond getourd. Ik begon me na 4 weken al een beetje af te vragen waarom ze het altijd over schapen hadden, als je over Nieuw-Zeeland praat. Tot nu toe hadden we meer schapen op de kinderboerderij. Maar ze hebben ze allemaal naar het uiterste Zuiden gedreven blijkbaar. Dus ze eindelijk gevonden.

In de adrenalinestad en partytown Queenstown heb ik alleen meegedaan aan het party deel. Ik had nog genoeg adrenaline over van het skydiven! Het is een leuk schattig stadje, maar is overgroeid met feestende touristen. Meegedaan aan een pubquiz en tot mijn schande wist ik de schrijver van de X-Files niet meer! En dat na jaren trouw volgen. Verder nog een mooie wandeling gemaakt (ja ja, een mooie gratis activiteit dat wandelen). Oh ja, en niet onbelangrijk een van de beste ijsjes gegeten, een soort Oreo-ijs!

Daarna weer op de bus gestap richting Milford Sounds. Van de gids daar moet je erbij vertellen dat het geen sound (uitgesleten door een rivier) maar een fjord (uitgesleten door gletsjer) is. Dus bij deze! We hebben daar een boottocht gemaakt, echt overweldigend mooi als je tussen die hoge bergen staat. Je voelt je zo klein! Ook nog zeeleeuwen gezien daar, erg schattig.
We sliepen in Gunn's Camp. Hier woonden de mensen in de jaren 30 die daar de tunnels in de bergen maakten. Erg basic, maar ik vond het wel leuk. Veel klagende mensen, maar er was stromend water en electriciteit. Wat heb je nog meer nodig?!

Daarna met een stel (6 mensen) van de Straybus naar Stewart Island gegaan. Schijnbaar de beste plek om kiwi's te spotten, maar ik denk dat de beste plek de dierentuin is! We dachten tijdens een avondwandeling kiwi's te hebben gezien. Maar een rasechte vogelaar kon ons vertellen dat het een wacka was, of zoiets. Maar wel hebben wel een zeeleeuw en een blauwe pinguin (beide echt van 2 meter afstand) gezien! Dus het was de moeite waard. Verder nog scooters gehuurd om het eiland te verkennen (top dat links rijden!) en natuurlijk weer gewandeld.
De terugreis met de ferry was zielig en hilarisch tegelijkertijd. De zee was nogal ruw en de boot was klein, dus de halve boot lag over de reling. Ik heb het goed overleefd, maar wat een stank!

Hierna zijn we naar Dunedin gereden, waar ik nu ben. Dunedin is net zo opgebouwd als Edinbrough en heeft ongeveer net zoveel schotten. Dat isk niet helemaal waar, maar het leek wel zo. Er was namelijk een doedelzak wedstrijd! Het is een leuke stad. Het doet Europees aan en heeft in tegenstelling tot de andere steden hier tot nu toe in Nieuw-Zeeland een hart. We zijn hier naar de Monkey Bar geweest. Een club gebouwd in een oude kerk. Ziet er echt leuk uit, het orgel staat er nog helemaal in.
Verder, een hoogtepunt, naar de Cadbury(chocolade)fabriek geweest vanochtend. Veel gratis repen gehad en lekker goedkoop chocola inkopen. De vertelde informatie kon ik lekker lang me heen laten gaan, want dat wist ik al van het chocolade museum in Brussel! Dus het was gewoon genieten van de chocola!

Ik heb nu hard aan het proberen te regelen om morgen een 4-daagse fietstocht te starten van Middlemarch naar Clyde over de Otago Central Railway Trail. Dit was vroeger een treinspoor maar ik nu een populaire wandel-, fiets- en paardrijroute. Maar vandaag was nog niks geregeld en ik zou vanmorgen starten. Dus ongewoon voor mijn door zit ik de mensen die het voor me regelen achter hun broek aan. Ach ja, leer je ook weer eens wat nieuws.

Ik reis nog steeds rond met 2 meiden (Paula en Marina) maar ik ga ze verlaten voor mijn fietstocht. Maar ik Christchurch zie ik ze nog een dagje, voordat iedereen zijn eigen weg gaat.

Tja, nog ongeveer 1,5 week en dan zit Nieuw-Zeeland er alweer op. De tijd vliegt hier! De Olympische Spelen gaan hier helemaal aan me voorbij, maar hoor af en toe wat succes verhalen over het schaatsen.

Oh ja, in de steen zagen wij een hond die naar rechts kijkt!

Desley, gefeliciteerd met je 7.2! (ik weet niet of ik je dat al had gezegd). En jullie allemaal (Nomie, Marja, Roland en Desley) veel plezier in Londen!

Iedereen weer tot volgende keer.

-xxx- Joy

  • 21 Februari 2010 - 22:49

    Marja:

    Hoi Joy,
    Ik wil net de computer afsluiten om te gaan slapen en ploep een berichtje van Joy.je hebt weer veel meegemaakt. Kiwi's kan je ook eten, toch? Je plan om vier dagen te fietsen lijkt mij wel leuk. Zijn het leuke meiden, Paula en Marina, Hollandse meiden? Ik zal je nog even bijpraten over het schaatsen. Mark Tuitert heeft goud gewonnen op de 1500 meter en straks ( voor ons al het begin van de nacht ) begint de 1500 meter voor dames. Te laat voor een werkende moeder. Wij moeten goed uitgerust zijn voor Londen. We gaan met de Eurostar, in bijna 2 uur van Brussel naar hartje Londen. Ik ben benieuwd. Ik was net musicals aan het uitzoeken. Heb je nog een aanrader? We willen ook nog naar een voetbalwedstrijd. Voor ieder wat wils, dus. Nou (te)veel over ons gekletst, maar dat wil je ook graag horen, las ik vorige keer. Nog veel plezier hopelijk met je fietstocht. Bij zadelpijn een biefstukje in je broek!!!Helpt goed zeggen ze. Nog veel plezier je laatste 1,5 week in Nieuw Zeeland en dan een goede reis naar Australie.
    Liefs van Marja ( Roland, Desley en Nomie)

  • 22 Februari 2010 - 08:34

    Tante Ellen:

    want ik ben trots om tante te zijn! wat een leuke verhalen toch, Joy. lekker hoor 4 dagen fietsen, hoop dat het gaat lukken. wij hebben in zuid engeland ook over zo'n spoor-pad gefietst. lag heerlijk vlak en toch mooi in het landschap. nog een nieuwtje van de spelen, irene wuest heeft ook goud. we gaan best goed hè, voor zo'n klein landje. nog genoeg chocola?? heerlijk hè. en gelukkig dat je de schapen gevonden hebt. verder heb je wel een geweldig mooi land uitgekozen om rond te trekken. een fijne fietstocht en liefs maar weer van ons.

  • 22 Februari 2010 - 11:38

    Froukje:

    Hahah dat is zeker een hoop chocola :P
    Fijn om te horen dat je je nog steeds zo goed vermaakt en dat het land je zo goed bevalt! Hopelijk kun je de fiets tocht nog regelen en wordt dat ook een succes ;)

    Liefs Frouk

  • 24 Februari 2010 - 08:34

    Mark:

    Hi, mooie foto's goed verhaal. We worden langzaam maar zeker weer gewoon rustig. Nu Sven Kramer nog. Hij werd door zijn coach, in winnende positie, de verkeerde bocht ingestuurd. Diskwalificatie! Bob de Jong werd hierdoor derde.

    Grietjes,

    papa

  • 24 Februari 2010 - 09:30

    Ria:

    Lieve Joy,

    Stille stranden hartje zomer.. We komen er aan. Die bergen en prachtige meren lokken ook. Heb je al gezwommen? Bergen chocola en verder veel wandelen, kwestie van balans zeker. Op die foto met de scooter zie je er trouwens stoer uit. Mocht je nog gaan fietsen: elke dag links beginnen, hoor. Niet doen als papa en ik 30 jaar geleden in Engeland: we reden haast een bobby van de sokken.

    Veel plezier verder.
    Liefs, mama

  • 24 Februari 2010 - 19:46

    Andrea:

    Je vader tkenet met grietjes, dat moet wat mij betreft zijn grientjes, ik heb echt een potje zitten janken gisteravond met die foute wissel. Stoer van Sven dat hij binnen 10 minuten fatsoenlijk kon reageren. Jaja, de schaatskoorts heeft me behoorlijk te pakken. Wij waren een paar dagen in Twente, maar wel op een plek waar we tv konden kijken! Vanavond Ireen, misschien is ze zo nijdig over die wissel dat ze de vijf op haar naam zet! Je verhalen zijn boeiend, het lijkt alsof je beter gewend bent om weer op stap te zijn. Ik vind het ook fijn om te lezen dat je geregeld met anderen dingen onderneemt. Ach ja, neem het ons maar niet kwalijk, ons nichtje zo ver op avontuur, mijn gezeur is goed bedoeld, hoor! Heel dikke knuffel, lieve meid, we denken veel aan je, Jan en Andrea.

  • 25 Februari 2010 - 14:52

    Evelien:

    Huh? Ik snap er niks van! Ik heb zeker al 3 keer een berichtje hier proberen neer te zetten, maar het lukt steeds niet..
    Maar sorry als jij nu 3 mails in je inbox hebt!!

    Heb je de kiwi's ondertussen al gevonden? Hier zijn ze in overvloed hoor! Ze waren in de aanbieding bij de Albert Heijn..
    Ik ben trouwens blij dat je het paradijs hebt gevonden (wat daar de Cadburyfabriek heet)!

    Ik zal je binnenkort wel even een mailtje sturen!!

    Veel Liefs!!

  • 28 Februari 2010 - 18:20

    Kelly:

    heey joy
    leuk dat je het zo naar je zin hebt !
    Echt leuk die foto van jou op de scooter. Leuk dat je twee meiden heb leren kennen
    en hoe was de fietstocht?
    Ik ben nu bezig met mijn stage op het kinderdagverblijf wat ik echt super leuk vind, alleen wel zwaar al die kinderen die zo druk zijn daar word je wel moe van haha
    Heel veel plezier nog en geniet ervan

    xxx kelly

  • 28 Februari 2010 - 18:35

    Louise:

    Wat een leuke verhalen heb je weer opgeschreven. Ik kan mij voorstellen dat jij niet ziek was op de boot. In het pretpark werd jij nooit ziek! Een paar keer de achtbaan, geen probleem.
    Sven Kramer en zijn coach! Och arme jongen, ik was er ziek en verdrietig van. Heel vreemd eigenlijk; aardbeving in Haiti, kabinet gevallen, maar ik ben verdrietig om Sven. Wat zit een mens toch raar in elkaar. Geniet nog van je laatste momenten in Nieuw-Zeeland en dan op naar Australië.
    Liefs,
    Louise

    P.s. toch weer een reisje Turkije geboekt. Zijn niet zo avontuurlijk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Dunedin

Joy

Actief sinds 09 Jan. 2010
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 17261

Voorgaande reizen:

11 Januari 2010 - 11 Augustus 2010

Australia and New Zealand

Landen bezocht: