Surf Girl - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Joy Klooster - WaarBenJij.nu Surf Girl - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Joy Klooster - WaarBenJij.nu

Surf Girl

Door: Joy

Blijf op de hoogte en volg Joy

17 Maart 2010 | Australië, Brisbane

Hoi allemaal,

Ondertussen ben ik al bijna 2 weken in Australie. Om eerst maar eens antwoord te geven op jullie vragen:
- Queenstown is een partytown waar iedereen 's nachts wakker is en overdag slaapt.
- En bikinitopje, tja, je moet je toch ergens omkleden.

De vlucht naar Sydney was lekker kort in vergelijking tot alle andere reizen, dus fris en fruitig in Sydney aangekomen.
Daar kwam ik tot mijn verrassing in het hostel een jongen tegen die ik op de middelbare school tutorles heb gegeven. Echt, de wereld is ieniemienie!

In Sydney heb ik alle ubertouristische dingen gedaan, zoals het bezoeken van Darling Harbour, de Harbour Bridge en het Sydney Opera House. Een uitje naar Bondi Beach kan dat natuurlijk ook niet ontbreken en dat was gelijk een goed excuus om eindelijk een nieuwe bikini te kopen.
Sydney is een drukke, maar toch relaxte stad. Iedereen is er superchic gekleed en de backpackers zijn er dan ook direct uit te halen op straat.

Na vier dagen in Sydney wist ik eigenlijk niet zo goed wat ik wilde gaan doen, maar gelukkig bracht surfkamp de uitkomst. Dus ben ik op een 5-daagse surftrip gegaan. Echt supergaaf! Ik kan niet echt zeggen dan ik nu een Surfchick ben, maar ik kan opstaan en een klein beetje bochtjes maken (okay, alleen naar rechts dan). Het eten was er ook echt fantastisch en omdat groente en fruit zo duur is hier in Australie, heb ik flink vitaminen opgeslagen. We zijn naar 2 surfspots geweest, met lange lege stranden. Echt heel mooi! Helaas heeft het voornamelijk geregend. Maar ja, je word toch nat als je surft!

Vijf dagen werd ik in Brisbane gedropt. Tijdens het kamp heb ik 3 Duitse jongens (Yousin, Mauritz en Thomas) ontmoet. Zij waren ook van plan om in Brisbane werk te vinden. Allemaal wilden we wel het fruitplukken eens proberen. En na 2 dagen van mailen en bellen hebben we werk in het plaatsje Childers, 500 km boven Brisbane. Nu kan het met fruitplukken nog wel eens fout gaan, dat als je er komt er geen werk meer is door bijvoorbeeld weeromstandigheden. Maar we zien de toekomst zonnig in en we wachten af. Over minder dan 2 uur zit ik in de bus richting Childers en gaan we het avontuur tegemoet!

Ik zal jullie laten weten wat er is gekomen van ons baantje!

-xxx- Joy

  • 17 Maart 2010 - 09:23

    Kenzie:

    Hoi Joy,

    Mooi dat je werk heb gevonden. Goed om te horen dat je ook nog een beetje moet werken ipv al dat vakantie houden :P.

    Hier is hopen dat ik een paar uurtjes in de week heb om een beetje te ontspannen.

    Werkse en veel plezier verder !

    xxx
    Kenzie

  • 17 Maart 2010 - 09:45

    Andrea:

    Hier is het vandaag boomplantdag en wat hebben we geplant......twee fruitbomen! Ga jij maar lekker werken, beetje centjes verdienen en zo. Bij ons begint het lekker weer te worden, de barre winter is op de terugweg. Je verjaarswensen zijn overgekomen, ik kom zelden op Hyves, dus moest even zoeken, maar het is de oude dame weer gelukt, yes, Ik zou zeggen, pluk ze, letterlijk en figuurlijk en tot hoors maar weer.

  • 17 Maart 2010 - 10:25

    Kim:

    Hoi!
    Wat een heerlijke verhalen :-) geweldig dat je zo aan het genieten bent, leuke dingen ziet en doet en ons op de hoogte houdt. Even een korte update vanuit Utrecht: Het zonnetje schijnt vandaag! De lente gaat hopelijk nu echt beginnen. Ben namelijk erg jaloers op die zonnestralen op jouw fotos. Maar goed dat je wat regen hebt gehad, anders zou je NL vast te veel missen. Harm die heeft zijn kamer opgezegd en dus gaan we opzoek naar een nieuwe huisgenoot. Heb je nog voorkeur? Ik ben met mijn laatste week stage bezig, dus bijna afgestudeerd. Blijf hier iig nog wel even wonen! Verder gaat alles zo zijn gangetje :-)
    Tot slot: Joy, ENJOY!!!

    Liefs,
    Kim.

  • 17 Maart 2010 - 14:22

    Froukje:

    Heej!

    Ah die foto's! Jaloers! ik wil ook ;) Echt we moeten samen nog maar eens een tripje plannen als je weer in Nederland ben want wordt helemaal reislustig van jou!
    Hopen dat je baantje ook een beetje leuk uitpakt, centjes verdienen kan nooit geen kwaad!

    Liefs Frouk

  • 17 Maart 2010 - 19:08

    Ria:

    Die Duitse jongens boffen maar met jou als arbeidsbemiddelaar. Hopelijk blijft het weer zo, dat je de tomaten en citroenen kunt oogsten. Je kleding zal in Childers weer meer passend zijn dan in Sydney.
    Die stranden blijven prachtig, zeg. Zoveel ruimte, dan kun je inderdaag surfen leren. Is bij Noordwijk een stuk lastiger met al die mensen. Je zal toch een linkse bocht moeten maken..

  • 17 Maart 2010 - 21:08

    Marja:

    Hoi Joy,

    Had je nu maar je twee ooms bij je, die kunnen pas surfen!!! Wij zijn ook een keer in Frankrijk op les geweest met Eut en Roland, nou lachen hoor. Twee lange onhandige lerpen op een plank. Als je weer bij ons komt, moet je je kunsten maar eens laten zien.
    Je ziet er op de foto al aardig gebruind uit. Met je werk buiten wordt het alleen maar meer en dan in je bikini...
    Nog veel plezier met je Duitse jongens op de werkplek en tot snel.

    Groetjes en xxx Marja en de rest

  • 20 Maart 2010 - 00:24

    Cas:

    Oehw klinkt tof allemaal! Ik ben wel een klein beetje jaloers op het lekkere weertje daar. Kijk je nog wel eens op de site van Van Slag? Volgens mij mist jump around ons :P! Veel plezier met fruit plukken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Joy

Actief sinds 09 Jan. 2010
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 17261

Voorgaande reizen:

11 Januari 2010 - 11 Augustus 2010

Australia and New Zealand

Landen bezocht: