Fruitplukken - Reisverslag uit Childers, Australië van Joy Klooster - WaarBenJij.nu Fruitplukken - Reisverslag uit Childers, Australië van Joy Klooster - WaarBenJij.nu

Fruitplukken

Door: Joy

Blijf op de hoogte en volg Joy

09 April 2010 | Australië, Childers

Hoi allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets van me heb laten horen. Dat komt omdat mijn fruitplukbaantje doorging en ik in het kleine plaatsje Childers nu wat geld probeer te verdienen.

Twee dagen nadat we in ons Working Hostel in Childers aankwamen hadden we allen 4 een baantje op de Campbells boerderij. Mandarijnen plukken. Gelukkig voor mij zochten ze nog mensen voor het inpakken. Dit betekent werk dat per uur betaald is. En ik weet dat ik hier heel blij mee moet zijn, omdat ik af en toe mandarijnen moet plukken (betaald per hoeveelheid) en af en toe moet inpakken en ik ben een langzame plukker. Dus zonder mijn inpakbaantje was ik hier alleen maar armer geworden.

We verblijven in Sugar Bowl Caravan Park en het is net zo chic als het klinkt. Maar ik heb twee leuke kamergenootjes 2 Duitse meisjes (nog meer Duitsers, echt als je niet beter weet denk je dat je in Duitsland bent, afgezien van alle enge insecten en de kangaroes die af en toe voorbij komen).
Maar het is hier gezellig. Iedereen werkt als plukkers of inpakkers en vrijdagavond is goonolympic night. Wat betekent dat de meeste mensen drinkspelletjes doen met ubergoedkope wijn. En het eindigt in een gekkenhuis. Wij doen het meestal wat rustiger aan, maar het leuk om naar te kijken.

Verder is hier niet veel te beleven. In het paasweekend ben ik samen met een andere jongen gaan liften naar de grotere (je kan hier niet echt spreken van een grote stad) stad om wat inkopen te doen. En we hebben een dagje 2 auto's gehuurd en zijn met zijn allen naar het strand geweest.
Gister hadden we nog wat entertainment van 2 vechtende kangaroes in het veld. Dat was wel gaaf om te zien!

Ik heb geen foto's dit keer, maar zal als ik uit dit gat ben er weer wat opzetten. Ik blijf hier nog 1 week, waarschijnlijk tot zondag en dan ga ik richting Fraser Island om mijn reis door Australie te vervolgen.

-xxx- Joy

  • 09 April 2010 - 08:53

    Evelien:

    Eerste reactie!! Whoohoo!!

    Echt leuk dat je fruit aan het plukken bent! Lijkt me leuk om daar een baantje te hebben inderdaad!

    Volgens mij heb je het echt naar je zin daar!!

    Ik stuur je snel nog wel een uitgebreidere mail (ik was het al de hele week van plan.. nee, echt)!!

    Veel Liefs!
    Semi-arts Evelien

  • 09 April 2010 - 08:59

    Kenzie:

    Hoi Joy,

    Is het dan zo moeilijk om die mandarijnen snel in te pakken of zit er nog iets achter (selectie ofzo)?
    Sugar Bowl Caravan Park klinkt erg aantrekkelijk, niet teveel room service vragen he! Haha.

    Werkse verder en volgende keer wil ik foto's van die enge insecten zien. Ik ben benieuwd.

    Groetjes en kusjes,

    Kenzie

  • 09 April 2010 - 14:07

    Kenzie:

    in plakken = plukken

  • 09 April 2010 - 14:18

    Ria:

    Hoi Joy,

    Toch nog een "McCleod's Daughter" geworden zo op het platteland? Weliswaar niet in de veeteelt, maar die mandarijnen zijn net zo onhandelbaar als koeien, begrijp ik.
    Dat je toch helemaal naar Australië moet om je Duits te oefenen... Dat had ook dichter bij huis gekund. Zo te lezen doen die Duitsers hun naam ook nog eens eer aan. En ik maar proberen die vooroordelen af te bouwen in mijn lessen.
    Leuke vervolgplannen heb je alweer. Werk ze nog.

    xxx mama

  • 09 April 2010 - 18:18

    Andrea:

    Ik proef enige reserves ten opzichte van het plukken van mandarijnen, haha, ik heb ooit met garnalen pellen, ook per hoeveelheid betaald, in twee dagen 2 gulden verdiend! Runs in the family, girl. Nou ja, het is maar werk, hoor, als het wat oplevert kun je weer verder. Wij gaan genieten van een zonnig weekend, voor jou van ons een hele dikke knuffel!!

  • 11 April 2010 - 11:11

    Froukje:

    Heej!

    Nou klinkt wel weer gezellig daaro, en tja zo leer je misschien toch ook nog een beetje beter duits spreken (zal je moeder leuk vinden :p )
    En heb je de plaatselijke bieb daar inmiddels al leeg gelezen? Of heb je daar toch te weinig tijd voor ;)
    Ben benieuwd naar foto's en we houden via mail nog wel contact!

    Liefs Frouk

    P.s. Al woeste plannen om je verjaardag te vieren (ik lees al drink spelletjes, ik herken je bijna niet meer terug :P )

  • 20 April 2010 - 21:31

    Ria:

    Lieve Joy,

    Ja, als je geen bereik hebt met je telefoon, gebruiken we alle media om je te feliciteren. Van harte!! We brengen straks een toast op je uit. Bij ons ben je pas over een half uur jarig.
    Geniet van deze dag en van Fraser Island straks.
    xxx papa en mama

  • 21 April 2010 - 17:47

    Roselin:

    Hey Joy!
    GEFELICITEERD!!!!! Ik weet niet of je telefoon werkt, dus vandaar maar even zo. Hopelijk heb je een superdag (ach, je bent in Australie, dat zal hopelijk wel lukken!)!!
    -xxx- Roselin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Childers

Joy

Actief sinds 09 Jan. 2010
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 17261

Voorgaande reizen:

11 Januari 2010 - 11 Augustus 2010

Australia and New Zealand

Landen bezocht: