Weer aan het reizen - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van Joy Klooster - WaarBenJij.nu Weer aan het reizen - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van Joy Klooster - WaarBenJij.nu

Weer aan het reizen

Door: Joy

Blijf op de hoogte en volg Joy

30 April 2010 | Australië, Rockhampton

Hoi hoi,

Eindelijk weer even tijd om rustig achter de computer te zitten om een blog te schrijven. Ongeveer 2 weken geleden heb ik Childers verlaten.

Eerst ben ik naar Hervey Bay afgereisd met het plan vanuit hier naar Fraser Island te gaan, maar ik was nog bezig met boeken en uiteindelijk zou mijn trip naar Fraser vertrekken vanuit Rainbow Beach. Ik Hervey Bay heb ik langs het strand gewandeld en de tickets voor het concert van Wendy Matthews opgehaald. Voor het concert ben ik de 25ste terug naar Hervey Bay gekomen. Het was een klein concert wat het extra leuk maakte.

Vanuit Hervey Bay ben ik naar Rainbow Beach gegaan. Hier heb ik mijn verjaardag gevierd door eigenlijk helemaal niets te doen, behalve mijn email te checken en al jullie lieve berichtjes en kaartjes te lezen. De dag na mijn verjaardag vertrok ik naar Fraser. Ik had een self-drive tour geboekt. Ik hoefde gelukkig niet zelf te rijden (4WD op een zandeiland! Dat zie je mij niet doen). Ik zat met 7 anderen in een groep, een broer en zus uit Duitsland en 5 Engelse jongens. Fraser Island was prachtig. Er zijn vele zoutwatermeren daar met echt het helderste water dat je ooit hebt gezien. Verder kan je er ook dingo's zien! En ze wegjagen van je kamp en eten. Een ander kamp was iets te laat daarmee, oeps!
Het was alleen jammer dat voor de 5 Engelse jongens het grootste doel was om dronken te worden en te feesten en dan de volgende dag vooral niet vroeg op willen staan, terwijl we alleen 's ochtends konden rijden in verband met het tij. Dat was iets minder, want Duitse meisje en ik konden alles zelf doen! Tja, gelukkig wat het eiland prachtig en dat is waar het om gaat.

Na Fraser dus het concert en daarna na Noosa. Dit is een rijkelui-stadje aan de kust met daaraan vast een mooi National Park. Daar heb ik een mooie wandeling gedaan en een koala gezien!
En vanuit Noosa heb ik een dagtrip naar Australia Zoo (van Steve Irwin) gedaan. Dat was echt superleuk. Het is niet een heel grote dierentuin en ze hebben voornamelijk Australische dieren, maar je kan er van allerlei dingen doen zoals: olifanten en kangaroes voeren, koala's aaien en de show in het 'Crocoseum' bezoeken. De show zonder Steve is minder spectaculair, maar nog steeds de moeite waard!

Vanuit Noosa ben ik naar Rockhampton gegaan. En hier bekijk ik alleen de stad en organiseer ik mezelf weer een beetje. Wassen was hard nodig en ik probeer een verblijf op een boerderij te regelen. Mijn volgende bestemming zijn 'the Whitsundays' waar ik tussen alle eiland door ga zeilen en ga snorkelen en duiken! Ik heb er echt ontzettend zin in!

Groetjes Joy

  • 30 April 2010 - 07:22

    Mark:

    Super hoor, Wendy komt uit Canada, wist je dat?
    Koninginnedag hier, regen, gaat straks met Kenzie naar Duitsland (auto's) en zondag gaan mama en ik naar Duitsland kamperen. Jammer die Engelsen. Leuke foto van Childers, geeft een klein beetje idee hoe het er was.
    Kusjes en tot hoors.
    Papa

  • 30 April 2010 - 08:13

    Evelien:

    Jeetje, Kenzie heeft gewoon zijn eigen Lake..
    Super die foto's! Zeker die met Skippy en jou!
    Super dat je gaat duiken en snorkelen! Kijk je wel uit voor die kwalletjes? Of is het geen kwalletjes-seizoen?

    Ook regende Koninginnedag in Utrecht..

    Liefs!

  • 30 April 2010 - 10:00

    Froukje:

    Nog geen Lake McJoy tegen gekomen? ;)
    Ziet er mooi uit en koala's en kangaroo's, das wel op en top australie natuurlijk :P
    Geniet er van!

    Groetjes uit een regenachtig Oranjewoud ;)

  • 30 April 2010 - 17:09

    Andrea:

    Wij zitten lekker op de camping in Goes, alles heeft weer een plekje gekregen, dus we kunnen er weer tegen! Zeeland was vandaag in de ban van het hoge bezoek, allemaal helicopters boven onze koppen. Verder geen avonturen, wel heel veel liefs voor jou en veel plezier!
    Knuffel van Jan en Andrwa.

  • 01 Mei 2010 - 15:35

    Jaap En Heilke.:

    Elke keer weer leuk je reisverslag te lezen en in herinnering met je mee te genieten van dat fantastische land.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Rockhampton

Joy

Actief sinds 09 Jan. 2010
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 17124

Voorgaande reizen:

11 Januari 2010 - 11 Augustus 2010

Australia and New Zealand

Landen bezocht: